SEO tulemuste parandamine: Google algoritmi uuendustest märtsis 2024

SEO ja Google algoritmid
4 minutit kulub lugemiseks

5. märtsil 2024 teatas Google plaanist uuendada oma otsingumootori algoritmi toimimise põhimõtteid.

Selle muudatuse eesmärk on parandada või siis pigem isegi karmistada rämpssisu puudutavat poliitikat (Google Spam Policy). Ehk parandada otsingutulemuste kvaliteeti läbi kvaliteetsema sisu eelistamise.  Avaldatud info (allikas Google Blog) kohaselt on Google’i  planeeritav algoritmi muudatus sedavõrd suur, et selle rakendammine võtab Google’il aega pea terve kuu.

Loodud kasuliku sisu süsteem peaks Google sõnul aitama vähendada madala kvaliteediga ja ebatäpse sisu ilmumist otsingutulemustes kuni 40%. Nagu Google ametlikus dokumentatsioonis kirjutatud, “on tõenäoline, et reitingud kõiguvad rohkem kui tavapäraste algoritmi uuenduste korral, kuna olemasolevaid süsteeme uuendatakse põhjalikumalt.”

Mida siis ikkagi kodulehe optimeerimise ehk SEO mõistest oodata sellest suuremast otsingumootori algoritmi uuendusest? Meie Digituules ennustame, et see uuendus mõjutab eelkõige linkide ehitamise osa – linkide loomise loogikat. Toome all pool ära ka meie arvates olulisemad argumendid miks nii arvame.

Linkide tähtsuse vähendamine

Kui seni on Google pidanud linke üheks oluliseks reastamisteguriks veebilehtede asjakohasuse hindamisel, siis nüüd selle mõju vähendatatakse. Näiteks mainis Google’i esindaja Gary Illyes 2023 aastal toimunud Pubcon Austin’i konverentsil, et lingid ei ole olulistes reastamise parameetrites enam top kolme hulgas.

Google’i poolt tehtav rämpspoliitika dokumentatsiooni muudatus kinnitab seda Illyes’i väidet. Täpsemalt on uues dokumendis öeldud järgmist: “Google arvestab linkidega kui ühe tegurina veebilehtede asjakohasuse määramisel.”

“Google uses links as a factor in determining the relevancy of web pages.”

Sama dokumendi eelmistes redaktsioonides olnud sõna “oluline” on seekord eemaldatud.See tähendab aga tõenäoliselt, et lingid on nüüd lihtsalt nn. “veel üks tegur”, mis määrab veebilehtede aja- ja asjakohasuse. Meie arvates  tähistab selle sõna kadumine linkide tähtsuse võimalikku vähendamist peamise reastamismärgina.

Sisu, mis keskendub linkidega manipuleerimisele enam ei tööta

Google’i värskendatud rämpspoliitika (Google Spam Policy) sisaldab uusi parameetreid hindamaks linkidega manipuleerimiseks vajaliku madala väärtusega sisu. Otsingumootor peab linkidega manipuleerimisel kasutatavat madala väärtusega sisu rämpsuks ega arvesta sellega enam tulemuste reastamisel. On üsna tõenäoline, et kõik ebaõiglaste linkide loomise tavad, nagu näiteks privaatsete blogivõrgustike (PBN-ide) loomise linkidega manipuleerimise eesmärgil saavad uues algoritmis karistatud.

Keskendutakse pigem väljuvatele linkidele

Uue reegli järgi karistab Google veebisaite, mis müüvad väljaminevaid linke. See on meie teada ilmselt ka esimene kord, kui Google avalikult ütleb, et otsingumootori algoritmid uurivad väljaminevaid linke.

Täpsemalt öeldakse järgmist: “Kõiki linke, mis on mõeldud reitingute manipuleerimiseks Google’i otsingutulemustes, võidakse pidada rämps linkideks. See hõlmab kõiki käitumisviise, mis manipuleerivad linkidega teie kodulehele või väljaminevaid linke teie kodulehelt.” See oluline muudatus Google’i poolt kõlab hoiatusena, et karistatakse kodulehti, mis manipuleerivad väljaminevate linkidega SEO kasuks.

“Any links that are intended to manipulate rankings in Google Search results may be considered link spam. This includes any behavior that manipulates links to your site or outgoing links from your site.”

Aegunud domeeni kuritarvitamine

Lisaks teatas Google ka muudatustest seoses aegunud domeenide ümberkorraldamisega. Lühidalt öeldes edaspidi karistatakase kõiki kes kasutavad aegunud domeene uuesti, eesmärgiga koguda endale vana domeeni reitingut ja liiklust, et tõsta madala kvaliteediga kodulehe sisu reitingut, eksitades kasutajaid ning pannes neid uskuma, et uus sisu on osa vanast neile juba tuttavast ning usaldusväärsest kodulehest.

Google nimetab seda aegunud domeeni kuritarvitamiseks ning täpsustab: “Aegunud domeeni kuritarvitamine seisneb aegunud domeeninime ostmises ja selle kasutamises otsingutulemuste manipuleerimiseks, pakkudes kasutajatele vähe või üldse mitte mingit tegelikku väärtust.”

Viimane on Google’i rämpspoliitikas (Google Spam Policy) täiesti uus lisandus ning selle eesmärk on tuvastada olulisi muudatusi kodulehe sisu eesmärgis. Näiteks mitteärilise sisu muutust äriliseks, avalikusektori sisu muutust ärile suunatud reklaamsisuks (näiteks ing. affiliate content), hariva sisu muutust tundlikuks sisuks (näiteks kasiino, erootika vms.) ning paljusid muid sellise kontrastiga muutusi.

Kokkuvõttes on Google’i tuumikalgoritmi uuenduse peamine ja suurim eesmärk parandada otsingutulemusi nii, et väheneks rämpsisu kasutamine ja linkidega manipuleerimine. Loomulikult on veel palju väiksemaid muudatusi millega Google püüab vastu seista manipuleerivatele SEO taktikatele, aga nendest räägime mõni teine kord.

Vaatame nüüd kõik koos üle oma kodulehtede optimeerimise (SEO) tegevused ja tulemused ning ootame ära selle algoritmi uuenduse rakendamise. Saame näha kuidas see otsingutulemusi mõjutab ning millisel positsioonil meie koduleht oluliste märksõnadega peale seda välja tuleb.