Google Analytics – millega tegu?
Google Analytics võimaldab koguda ja salvestada suurel hulgal andmeid ning luua nende põhjal erinevaid aruandeid kodulehe külastatavuse ja külastajate käitumise kohta. See on Google meeskonna poolt loodud platvorm millest on saadaval nii tasuta (Google Analytics) kui ka tasuline versioon (Google Analytics 360). Mõlema esmaseks ja peamiseks eelduseks on konto olemasolu Google keskkonnas. Google Analytics on tööriist, mida saad kasutada kodulehe või mõne muu rakenduse toimivuse jälgimiseks ja analüüsimiseks.
Kuidas Google Analytics töötab?
Toimuva jälgimiseks ja andmete kogumiseks tuleb lisada kodulehele JavaScript`i koodilõik. Edasi toimib kõik juba automaatselt. Lisatud kood hakkab edastama jälgitaval kodulehel toimuvat (lehtede külastamine, klikid jne.) Google Analytics keskkonda, kus see korrastatakse ja salvestatakse.
Milleks seda kasutada?
Milleks siis ikka muuks kui andemte kogumiseks ja analüüsimiseks. Saate koguda hulgaliselt väärtusliku infot oma kodulehe külastajate ja nende käitumise kohta.
Mõned vastused mida Google Analytics`i abil saab:
- Kuidas kasutajad teie kodulehele jõuavad?
- Kuidas kasutajad teie kodulehe sisuga suhestuvad?
- Kes on teie veebilehe külastajad?
- Kui paljud teie veebisaidi külastajatest teile sobivaid tegevusi e. konversioone teevad?
- Ja palju muud.
Kuidas Google Analyticsì abil kogutud andmetega kasutada?
Kokkuvõtteks