Miks on vajalik Google Trends tööriist?
Kui olete kokku puutunud märksõna reklaamidega (näiteks Google Ads) või kodulehe optimeerimisega (SEO), siis ilmselt teate , et otsimootorites tehtavad päringu mustrid on pidevas muutumises. Muutuvad otsingu tegijate otsimise harjumused (märksõnad või fraasid), ootused (millist vastust oodatakse), aga ka tulemused regiooniti (kus otsing tehti) ja ajahetkest sõltuvalt (millal otsing tehti). Seepärast vajamegi märksõnatööriista, mis aitaks tuvastada otsingumahu variatsioone ja aitaks ilma suurema vaevata võrrelda sünonüümseid päringu trende. Google Trends – tööriist, mis ütleb millal, kuidas ja kus ning milliste märksõnadega inimesed sinu teenust või toodet otsivad.
Näiteks kui võrrelda otsinguid “puhastusvahendid” ja “koristusvahendid” näeme, et esimest otsitakse kordades rohkem (85% vs 15%). See teadmine aitab näiteks puhastusteenustega tegeleval ettevõttel otsustada kummale märksõnale oma kodulehe optimeerimise protsessis keskenduda.
Või kui otsingusõnaga “majutus” tehakse päringuid selgelt suvisel perioodil rohkem ning enim otsinguid tehakse Hiiumaal. Jah, perioodi puhul võib see olla ka intuitiivselt tunnetatav, kuid Google Ads kampaania täpsemaks planeerimiseks vajad kaugelt enam kui oletusi. Näiteks kui kirjutate Hiiumaale reisimise teemal on teil võimalik teada saada, millal on kõige parem sellist sisu avaldada.
Google Trends kasutamise plussid:
- Saate teha kvaliteetsemaid märksõna valikuid.
- Näete otsingute muutuvat trendi ajas ja ruumis.
- Hoiate kokku aega ja raha.
- See on täiesti tasuta tarkvara.
Kokkuvõtteks
Google Trends on Teile abiks nii kodulehe optimeerimisel (SEO) kui ka Google Ads kampaaniate planeerimisel. Lisaks kõigele on selle tarkvara kasutamine täiesti tasuta. Hakkake kohe peale – edukat märksõnade analüüsimist!