fbpx

15 võimalust oma kodulehe või e-poe konversioonimäära tõstmiseks

Kodulehe konversioonimäära suurendamine
5 minutit kulub lugemiseks

Kodulehe või e-poe konversioonimäära optimeerimine (CRO) tähendab nende veebisaidi külastajate hulga suurendamist, kes teevad teie soovitud tegevusi, olgu selleks siis liitumine uudiskirjaga, päringu saatmine, tellimuse esitamine või ostu sooritamine. Ühesõnaga, kuidas muuta rohkem külastajaid klientideks. Selles artiklis tutvustame sulle 15 praktilist strateegiat, mis aitavad iga kodulehe või e-poe konversioonimäära parandada ja ärikasumit kasvatada.

15 võimalust kodulehe konversioonimäära suurendamiseks:

  1. Lihtsusta kodulehe vorme
  2. Kasuta sotsiaalset tagasidet
  3. Jälgi kasutajate tegevust
  4. Lisa reaalajas vestlus
  5. Optimeeri oma väärtuspakkumist
  6. Paranda skaleeritavust
  7. Testi põhjalikult
  8. Tugevda usaldust ja turvalisust
  9. Loo ajalisie piiranguid
  10. Täpsusta CTA-sid (kutse tegevusele)
  11. Isikupärasta kasutajakogemus
  12. Lihtsusta navigeerimist
  13. Loo kaasahaaravat sisu
  14. Enneta võimalike negatiivseid argumente
  15. Optimeeri lehe kiirust

1. Lihtsusta vorme

Sõltuvalt klienditeegonna etapist võiksid kasutada maandumis-, kontakt- või makselehtedel erinevaid vorme. Liigsete väljadega vormid võivad panna külastaja kõhklema ja lehelt lahkuma.

Vihjeid vormide lihtsustamiseks:

  • Vähenda väljade arvu. Küsige ainult hädavajalikku teavet.
  • Kasuta automaatset täitmist. Vähenda kasutaja vaeva, täites andmed juba varasemalt olemasoleva info alusel.
  • Lisa edenemisriba. See näitab, kui kaugele kasutaja on vormi täitmisega jõudnud.
  • Kasuta selget keelt. Lühike ja arusaadav juhend vähendab pooleli jätmise tõenäosust.
  • Kasutusmugavus. Vorm peaks olema lihtsalt navigeeritav ja täidetav ning vigade korral andma arusaadavat tagasisidet.

2. Kasuta sotsiaalset tagasisidet

Sotsiaalne tagasiside suurendab usaldusväärsust. Statistika järgi teeb 93% tarbijatest ostu peale teiste klientide arvustuste lugemist.

Efektiivsed lahendused sotsiaalse tagasiside esitamiseks:

  • Klientide arvustused. Kasutajate tagasiside on üks tõhusamaid võtteid usalduse suurendamiseks.
  • Mõjutajate soovitused. Koostöö tuntud suunamudijatega suurendab Sinu brändi usaldusväärsust.
  • Meediakajastus. Leia võimalusi artiklite avaldamiseks ning täienda oma kodulehte viidetega nendele positiivsetele artiklitele ja tunnustustele.
  • Auhinnad ja sertifikaadid. Näita, et oled oma valdkonnas tunnustatud autoriteet.

Kus on kõige parem näidata sotsiaalset tõestust? Tavaliselt on kõige mõjusam näidata seda tootelehtedel või CTA-de läheduses.


Sotsiaalne tagasiside


3. Jälgi külastajate tegevust

Külastajate tegevuse jälgimine aitab mõista, millised lehe osad tõmbavad enim tähelepanu, kus esineb probleeme ning milline sisu on kaasahaarav.

Mõned tööriistad tegevuse jälgimiseks:

  • Google Analytics – jälgib liiklust, külastuste aega ja kaasatusemäära.
  • Heatmap-tööriistad (nt Hotjar, Mouseflow) – visuaalsed soojuskaardid näitavad, kus kasutajad klikivad ja kerivad.

Mõõdikud, mida jälgida:

  • Klikkimise mustrid – kas kasutajad leiavad soovitud info?
  • Kerimissügavus – pane olulised sõnumid sinna, kus neid vaadatakse ja märgatakse.
  • Lehel viibimise aeg – indikaator sisu kaasahaaravusele.

4. Lisa reaalajas vestlus (eng Chat)

Reaalajas vestlus parandab võimekust reageerida, mis omakorda tõstab konversioonimäära kuni 40%. Lisaks võimaldab see küsida tagasisidet ja tuvastada kodulehe müügitunneli või teenuse kitsaskohti.

Parimad tööriistad live-chati jaoks:

  • Intercom
  • Zendesk Chat
  • Drift

Efektiivne live-chat: Vastake kiirelt, olge professionaalsed ja kasutage kindlasti ka AI-roboteid põhiteemade lahendamiseks.


Kodulehe konversioonimäära suurendamine Chatboxi abiga


5. Optimeeri oma väärtuspakkumist

Selge ja külastajat kõnetav väärtuspakkumine aitab aru saada, miks peaks valima just teie toote või teenuse. Väärtuspakkumine peab lahendama kliendi probleeme ja pakkuma konkreetseid lahendusi.

Võtmeelemendid millega optimeerimisel arvedstada:

  • Arvesta kliendi vajadusi ja turutrende.
  • Eristu oma konkurentidest.
  • Kasuta konkurentide analüüsimisel abivahenditena selliseid tööriistu nagu Google Trends ja SE Ranking, Ahrefs, Moz vms.

6. Paranda skaleeritavust (moobilisõbralikkus)

Vihjeid mobiilisõbralikkuse parandamiseks:

  • Optimeeri disaini – suured nupud ja vähem sisu.
  • Kasuta lühikesi lauseid ja suuremat fonti.
  • Vähenda piltide suurust kiiremaks laadimiseks.
  • Kasuta tööriistu nagu Google PageSpeed Insights.

Kodulehe CRO skaleeruv veebileht


7. Testi põhjalikult (A/B testimine)

A/B testimine võimaldab võrrelda kahte leheversiooni ja tuvastada, millised elemendid toovad paremaid tulemusi.

Testi elemente nagu:

  • Pealkirjad ja CTA-d
  • Värvilahendused
  • Pildid ja videod

Kasuta tööriistu nagu Google Firebase A/B Testing.


8. Tugevda usaldust ja turvalisust

Näited usalduse suurendamiseks:

  • Lisa SSL-sertifikaat.
  • Täienda ja kaasajasta regulaarselt oma privaatsuspoliitikat.
  • Kasuta usaldusväärseid maksetööriistu nagu PayPal, Montonio vms.

Kodulehe CRO analüüs veebileht


9. Loo kiirustunne

Kiirustunde loomine võimaldab klientidel kiiremini otsustada. Kasuta:

  • Ajaliselt piiratud pakkumisi (nt “Ainult 24h!”)
  • Lõpuloendureid ja madala laoseisu teavitusi (nt “Järel vaid 3 tk!”)

10. Täpsusta CTA-sid

CTA-d peavad olema selged ja silmapaistvad. Kasuta:

  • Kontrastseid värve
  • Suuremaid nuppe
  • Animatsioone (nt hover-efekte)

11. Isikupärasta kodulehe kasutajakogemust

Pakkuge külastajale väärtusliku sisu, mis vastab tema ootustele ja eelistustele. Kasutage soovitusi varem nähtud toodete või ostuajalooga seonduvalt.


12. Lihtsusta navigeerimist

Looge loogiline lehestruktuur ja hierarhia, et kasutajad leiaksid vajaliku info kiiresti.


13. Loo kaasahaaravat sisu

Kasuta:

  • Videoid ja infograafikuid
  • Interaktiivseid elemente (nt viktoriinid)
  • Lugu jutustamist ja klientide edulugusid

14. Lahenda vastuväiteid ennetavalt

Levinud vastuväited ja lahendused:

  • Hind: Tõstke esile toote väärtus ja pakkumised.
  • Usaldus: Näidake klientide tagasisidet ja garantiid.

15. Optimeeri lehe kiirust

Lehe kiiruse tähendus: väikseimgi viivitus võib vähendada konversioone. Kasuta tööriistu nagu GTmetrix ja Google PageSpeed Insights.


Kokkuvõtteks

Koduleht on müügikanal, kes vajab täit tähelepanu nagu iga teinegi turunduskanal. Parima tulemuse saavutamiseks peaksid võtma aega sellega tegeleda, koguda andmeid külastajate ja nende käitumise kohta, analüüsima neid ning vastavalt tulemustele täiendama oma veebi. Kui sul oma eesmärki tulemustele pole siis võid tulemusi võrrelda üldise statistikaga, mille järgi peetakse 2-5% heaks tulemsueks sõltuvalt valdkonnast.