Kodulehe või e-poe konversioonimäära optimeerimine (CRO) tähendab nende veebisaidi külastajate hulga suurendamist, kes teevad teie soovitud tegevusi, olgu selleks siis liitumine uudiskirjaga, päringu saatmine, tellimuse esitamine või ostu sooritamine. Ühesõnaga, kuidas muuta rohkem külastajaid klientideks. Selles artiklis tutvustame sulle 15 praktilist strateegiat, mis aitavad iga kodulehe või e-poe konversioonimäära parandada ja ärikasumit kasvatada.
15 võimalust kodulehe konversioonimäära suurendamiseks:
- Lihtsusta kodulehe vorme
- Kasuta sotsiaalset tagasidet
- Jälgi kasutajate tegevust
- Lisa reaalajas vestlus
- Optimeeri oma väärtuspakkumist
- Paranda skaleeritavust
- Testi põhjalikult
- Tugevda usaldust ja turvalisust
- Loo ajalisie piiranguid
- Täpsusta CTA-sid (kutse tegevusele)
- Isikupärasta kasutajakogemus
- Lihtsusta navigeerimist
- Loo kaasahaaravat sisu
- Enneta võimalike negatiivseid argumente
- Optimeeri lehe kiirust
1. Lihtsusta vorme
Sõltuvalt klienditeegonna etapist võiksid kasutada maandumis-, kontakt- või makselehtedel erinevaid vorme. Liigsete väljadega vormid võivad panna külastaja kõhklema ja lehelt lahkuma.
Vihjeid vormide lihtsustamiseks:
- Vähenda väljade arvu. Küsige ainult hädavajalikku teavet.
- Kasuta automaatset täitmist. Vähenda kasutaja vaeva, täites andmed juba varasemalt olemasoleva info alusel.
- Lisa edenemisriba. See näitab, kui kaugele kasutaja on vormi täitmisega jõudnud.
- Kasuta selget keelt. Lühike ja arusaadav juhend vähendab pooleli jätmise tõenäosust.
- Kasutusmugavus. Vorm peaks olema lihtsalt navigeeritav ja täidetav ning vigade korral andma arusaadavat tagasisidet.
2. Kasuta sotsiaalset tagasisidet
Sotsiaalne tagasiside suurendab usaldusväärsust. Statistika järgi teeb 93% tarbijatest ostu peale teiste klientide arvustuste lugemist.
Efektiivsed lahendused sotsiaalse tagasiside esitamiseks:
- Klientide arvustused. Kasutajate tagasiside on üks tõhusamaid võtteid usalduse suurendamiseks.
- Mõjutajate soovitused. Koostöö tuntud suunamudijatega suurendab Sinu brändi usaldusväärsust.
- Meediakajastus. Leia võimalusi artiklite avaldamiseks ning täienda oma kodulehte viidetega nendele positiivsetele artiklitele ja tunnustustele.
- Auhinnad ja sertifikaadid. Näita, et oled oma valdkonnas tunnustatud autoriteet.
Kus on kõige parem näidata sotsiaalset tõestust? Tavaliselt on kõige mõjusam näidata seda tootelehtedel või CTA-de läheduses.
3. Jälgi külastajate tegevust
Külastajate tegevuse jälgimine aitab mõista, millised lehe osad tõmbavad enim tähelepanu, kus esineb probleeme ning milline sisu on kaasahaarav.
Mõned tööriistad tegevuse jälgimiseks:
- Google Analytics – jälgib liiklust, külastuste aega ja kaasatusemäära.
- Heatmap-tööriistad (nt Hotjar, Mouseflow) – visuaalsed soojuskaardid näitavad, kus kasutajad klikivad ja kerivad.
Mõõdikud, mida jälgida:
- Klikkimise mustrid – kas kasutajad leiavad soovitud info?
- Kerimissügavus – pane olulised sõnumid sinna, kus neid vaadatakse ja märgatakse.
- Lehel viibimise aeg – indikaator sisu kaasahaaravusele.
4. Lisa reaalajas vestlus (eng Chat)
Reaalajas vestlus parandab võimekust reageerida, mis omakorda tõstab konversioonimäära kuni 40%. Lisaks võimaldab see küsida tagasisidet ja tuvastada kodulehe müügitunneli või teenuse kitsaskohti.
Parimad tööriistad live-chati jaoks:
- Intercom
- Zendesk Chat
- Drift
Efektiivne live-chat: Vastake kiirelt, olge professionaalsed ja kasutage kindlasti ka AI-roboteid põhiteemade lahendamiseks.
5. Optimeeri oma väärtuspakkumist
Selge ja külastajat kõnetav väärtuspakkumine aitab aru saada, miks peaks valima just teie toote või teenuse. Väärtuspakkumine peab lahendama kliendi probleeme ja pakkuma konkreetseid lahendusi.
Võtmeelemendid millega optimeerimisel arvedstada:
- Arvesta kliendi vajadusi ja turutrende.
- Eristu oma konkurentidest.
- Kasuta konkurentide analüüsimisel abivahenditena selliseid tööriistu nagu Google Trends ja SE Ranking, Ahrefs, Moz vms.
6. Paranda skaleeritavust (moobilisõbralikkus)
Vihjeid mobiilisõbralikkuse parandamiseks:
- Optimeeri disaini – suured nupud ja vähem sisu.
- Kasuta lühikesi lauseid ja suuremat fonti.
- Vähenda piltide suurust kiiremaks laadimiseks.
- Kasuta tööriistu nagu Google PageSpeed Insights.
7. Testi põhjalikult (A/B testimine)
A/B testimine võimaldab võrrelda kahte leheversiooni ja tuvastada, millised elemendid toovad paremaid tulemusi.
Testi elemente nagu:
- Pealkirjad ja CTA-d
- Värvilahendused
- Pildid ja videod
Kasuta tööriistu nagu Google Firebase A/B Testing.
8. Tugevda usaldust ja turvalisust
Näited usalduse suurendamiseks:
- Lisa SSL-sertifikaat.
- Täienda ja kaasajasta regulaarselt oma privaatsuspoliitikat.
- Kasuta usaldusväärseid maksetööriistu nagu PayPal, Montonio vms.
9. Loo kiirustunne
Kiirustunde loomine võimaldab klientidel kiiremini otsustada. Kasuta:
- Ajaliselt piiratud pakkumisi (nt “Ainult 24h!”)
- Lõpuloendureid ja madala laoseisu teavitusi (nt “Järel vaid 3 tk!”)
10. Täpsusta CTA-sid
CTA-d peavad olema selged ja silmapaistvad. Kasuta:
- Kontrastseid värve
- Suuremaid nuppe
- Animatsioone (nt hover-efekte)
11. Isikupärasta kodulehe kasutajakogemust
Pakkuge külastajale väärtusliku sisu, mis vastab tema ootustele ja eelistustele. Kasutage soovitusi varem nähtud toodete või ostuajalooga seonduvalt.
12. Lihtsusta navigeerimist
Looge loogiline lehestruktuur ja hierarhia, et kasutajad leiaksid vajaliku info kiiresti.
13. Loo kaasahaaravat sisu
Kasuta:
- Videoid ja infograafikuid
- Interaktiivseid elemente (nt viktoriinid)
- Lugu jutustamist ja klientide edulugusid
14. Lahenda vastuväiteid ennetavalt
Levinud vastuväited ja lahendused:
- Hind: Tõstke esile toote väärtus ja pakkumised.
- Usaldus: Näidake klientide tagasisidet ja garantiid.
15. Optimeeri lehe kiirust
Lehe kiiruse tähendus: väikseimgi viivitus võib vähendada konversioone. Kasuta tööriistu nagu GTmetrix ja Google PageSpeed Insights.
Kokkuvõtteks
Koduleht on müügikanal, kes vajab täit tähelepanu nagu iga teinegi turunduskanal. Parima tulemuse saavutamiseks peaksid võtma aega sellega tegeleda, koguda andmeid külastajate ja nende käitumise kohta, analüüsima neid ning vastavalt tulemustele täiendama oma veebi. Kui sul oma eesmärki tulemustele pole siis võid tulemusi võrrelda üldise statistikaga, mille järgi peetakse 2-5% heaks tulemsueks sõltuvalt valdkonnast.