Mis on SEO?

Mis on SEO
3 minutit kulub lugemiseks

SEO ehk kodulehe optimeerimine on tegelikkuses lühend inglise keelesest väljendist Search Engine Optimization. See on protsess, mille käigus kohandatakse veebilehe sisu ja struktuuri nii, et see vastaks otsingumootorite (nt Google, Bing, Yahoo, Yandex) algoritmidele ning seeläbi tõuseks veebilehe nähtavus otsingutulemustes.

SEO eesmärk on tuua veebilehele rohkem orgaanilist ehk tasuta liiklust, parandades selle leitavust ja asjakohasust kasutajate otsingupäringutele vastamisel. SEO hõlmab mitmeid erinevaid taktikaid ja meetodeid, sealhulgas märksõnade analüüs (vt lisaks – märksõnade analüüsimise tööriist), sisu optimeerimine, tehnilise SEO parandamine, linkide ehitamine (ing backlinking) ning kasutajakogemuse parendamine. Oluline on mõista, et SEO on pikaajaline strateegia, mis nõuab järjepidevat tööd ja ajakohastamist. Isegi kui see tundub tühine või keeruline on see iga eduka digiturundusplaani oluline osa. Kuigi klikipõhine (ing CPC) reklaam tundub olema lihtsam ja kiirem võimalus, on kodulehe optimeerimisel siiski palju olulisi eeliseid. Toome siin kohal ära kõmme argumenti.

10 Argumenti, miks SEO on parem kui klikipõhine reklaam

  1. Pikaajaline investeering: Kui klikipõhine reklaam (PPC) toob tulemusi vaid seni, kuni selle eest makstakse, siis hästi tehtud SEO võib pakkuda pikaajalist nähtavust ja liiklust ilma pideva investeeringuta.
  2. Usaldusväärsus ja maine: Orgaanilised otsingutulemused loovad usaldusväärsust ja usaldust kasutajate seas rohkem kui reklaamid, kuna inimesed kalduvad usaldama pigem otsingumootori soovitusi kui makstud reklaame.
  3. Kulu tõhusus: Kuigi SEO algne investeering võib olla suur, on see pikas perspektiivis kulutõhusam, sest orgaaniline liiklus on tasuta, erinevalt pidevatest PPC kuludest.
  4. Parem kasutajakogemus: SEO hõlmab ka veebilehe kasutajasõbralikkuse parandamist, mis võib suurendada külastajate rahulolu ja vähendada põrkemäära.
  5. Kvaliteetne liiklus: SEO toob veebilehele liiklust, mis on enamasti rohkem sihitud ja huvitatud teie pakkumisest, sest kasutajad on aktiivselt otsimas informatsiooni, mida teie veebileht pakub.
  6. Brändi nähtavus ja tunnustamine: Olles nähtav otsingutulemustes erinevate asjakohaste märksõnade all, suurendab see teie brändi tuntust ja aitab kaasa brändi positsioneerimisele turul.
  7. Konkurentsieelis: Hea SEO strateegia võib pakkuda konkurentsieelise, võimaldades teil olla nähtavam kui teie konkurendid, kes võivad tugineda rohkem makstud reklaamidele.
  8. Parem ROI (investeeringu tasuvus): SEO võib pakkuda suuremat ROI-d võrreldes PPC-ga, sest orgaaniline liiklus toob jätkusuutlikult külastajaid ilma pideva reklaamikuluta.
  9. Platvormi sõltumatus: Erinevalt PPC-st, mis sõltub konkreetse reklaamiplatvormi reeglitest ja hinnakujundusest, võimaldab SEO saavutada nähtavust erinevates otsingumootorites ilma otsese platvormipõhise investeeringuta.
  10. Kohalike otsingute tähtsus: SEO võimaldab teil optimeerida oma veebilehte ka kohalike otsingute jaoks, mis on eriti oluline väikestele ja keskmise suurusega ettevõtetele, kes soovivad jõuda kohalike klientideni.

Kokkuvõttes on kodulehe optimeerimine ehk SEO pikaajaline strateegia, mis võib pakkuda jätkusuutlikku ja kvaliteetset liiklust, suurendades samal ajal brändi usaldusväärsust ja tuntust. Kuigi PPC-l on oma koht turundusstrateegias, pakub SEO mitmeid eeliseid, mis teevad sellest väärtusliku investeeringu igale veebilehele. Kui sul on küsimusi või soovida abi anna sellest meile julgelt teada. Vastame sinu küsimusele rõõmuga või teeme hinnapakkumuse kodulehe optimeerimise SEO teenuse osutamiseks. Või kui siiski otsustad ise seda teed jätkata võid alati tulla Google Ads koolitusele

TASUTA E-RAAMAT

KUIDAS OLLA OMA KONKURENTIDEST KÕRGEMAL  –  SEO MIS TOIMIB

14 osast koosnev sisukas SEO ülevaade, mis sisaldab hulgaliselt praktilist informatsiooni. Jagame Sinuga samm-sammult juhiseid, kuidas ALUSTADA SEO ja linkide ehitamisega ja oma kodulehte tõhusalt optimeerida. t

Tasuta Digitest

30 SEKUNDIGA PÕHJALIK SEO RAPORT – TASUTA!

Saad vähem kui 30 sekundiga teada kui hästi ja milliste märksõnadega potentsiaalsed kliendid sind otsingust leiavad.

Soovid uut kodulehte?