fbpx

Kodulehe optimeerimine (SEO) – peamised tegurid, mis teevad sellest nutika investeeringu

4 minutit kulub lugemiseks

Otsingumootorite algoritmid mis mõjutavad veebilehe nähtavust ja otsingutulemuste järjestust on keerukad, koosnevad väga paljudest parameetritest ning muutuvad pidevalt.

Vahest tundub, et valitud strateegia või mõni konkreetne tegevus ei toimi, siis võib olla tegu lihtsalt mõne kodulehe optimeerimise ehk SEO müüdi või siis mõne ebaõnnestunud praktikaga. Mõned kodulehe oprimeerimise (SEO) tegevused, aga on ajatud ning võid alati kindel olla, et kui piisavalt nendele tähelepanu pöörata, siis optimeerimine töötab. Siinkohal on just õige hetk ülesse loetleda need ajatud optimeerimise tegevused, mida veebilehe optimeerimisel kindlasti arvesse võtta:

  1. Otsingu teostaja ootustele vastamine. See on esimene ja kõige tähtsam faktor. Ilmselt oled juba tuttav inglise keelse väitega “Content is King”. Ehk sisu on tõepoolest väärtuslik vaid siis, kui see päriselt vastab sinu toodet või teenust otsiva potentsiaalse kliendi ootustele. Miks? Aga selle pärast, et otsingumootorid ei soovi kuvada ainult tulemusi, mis sisaldavad teatud kindlaid märksõnu, vaid soovivad oma otsimootori kasutajale anda päriselt tema ootustele sobivaid vastused. Näiteks Google otsingumootor jagab kõik otsingud nelja kategooriasse:
      • Informatiivsed otsingud (nt millised on nutitelefoni funktsioonid)
      • Navigeerivad otsingud (nt saunamaailma asukoht)
      • Võrdlevad otsingud (nt android vs apple)
      • Kommertsotsingud (nt köögimööbli tellimine)

    Seepärast peaks sinu kodulehe sisu alati selgelt peegeldama seda mida sinu sihtrühm tegelikult otsib. Kas otsitakse infot, võrreldakse tooteid või ollakse valmis juba ostma? Potentsiaalse kliendi otsingukavatsuse mõistmine aitab luua sisu, mis kõnetab otsingu teostajat ning parandab seeläbi sinu kodulehe nähtavust otsingutulemustes.

  2. Lehe struktuur ja vormistus. Lisaks sisule on oluline ka kodulehe vormistus. Google on oma kaardistamise tarkvara ehitanud nii, et see võimaldab neil mõista ehk  Google “näeb“ sarnaselt sinu kasutajale kuidas koduleht on üles ehitatud. Oluline on, et koduleht vastaks otsingutulemuste struktuurile. Näiteks märksõnade otsing toob lisaks tavapärasele kodulehe pealkirjale ja kirjeldusele esile ka kodulehe olulist sisu, mis võib viidata sellele, et Google hindab kõrgelt konkreetse kodulehe struktureeritud andmete kasutamist. Samamoodi toob otsing eraldi esile pilte ning videosisu. Seepärast tuleks kindlasti optimeerida ka kõik kodulehel sisalduv pildimaterjal, näiteks lisada pildid alati kodulehel õige suuruse ja märksõnadest lähtuvate nimedega. Samuti on oluline piltidele lisada pealkirjad, kirjeldused ja alt tekstid.
  3. Lehe kiirus. Aeglaselt laadiv veebileht peletab kasutajad eemale. Lisaks halvale kasutajakogemuse mõjutab aeglane leht ka otsingumootoris esiletõusmist. Google hindab ja peab lehe kiirust üheks väga oluliseks parameetriks, seepärast kuvatakse hästi toimivaid ning kiireid kodulehti enne kui aeglaseid. Oma lehe kiirust saad tasuta testida näiteks Google’i PageSpeed Insights-i abil.
  4. Tagasilinkide ehk veebiviidete mitmekesisus ja autoriteetsus. Tagasilinkide kvaliteet ja mitmekesisus on kodulehe optimeerimise (SEO) juures samuti võtmetähtsusega tegevus. Võiks isegi öelda, et eraldi võetuna oleks see neist neljast kõige olulisem parameeter. Seega, mida rohkem erinevad domeenid kodulehele viitavad, seda tugevama signaali see Google’ile annab. Samas on oluline, et viited ehk lingid oleksid ka usaldusväärsd ning sinu teemsse sobivatelt lehtedelt, sest Google tuvastab kiiresti lingivõrgustikud ehk rämpslingid. Lingid mis on loodud kunstlikult otsingumootori tulemustega manipuleerimiseks. Kõik sellised tegevused saavad otsingumootorite poolt karmilt karistatud ning koduleht võib jääda otsingumootorites edaspidi “nähtamatuks”.
  5. Sisemised lingid ehk viited kodulehe teistele lehtedele. Sisemiste linkide strateegia aitab suunata kasutajad ja ka otsingumootorid kodulehel ühelt alamlehelt teisele. Sellise tegevuse abil saavad juba otsingumootorite silmis nn autoriteetsemad lehed linkide ehk viidete kaudu parandada vähem autoriteetsete lehtede tulemusi, aidates nii kogu veebilehe optimeerimise (SEO) tulemusi äldisemalt parandada.

Kokkuvõtteks: Kõik ellneva saab kokku võtta kolme sõnaga: ekspertiis, autoriteetsus ja usaldusväärsus ehk EAT.  Isegi kui esmapilgul on pisut keeruline, siis tegelikkuses on kõige selle taga need kolm lihtsat väärtust mis viivad varem või hiljem iga kodulehe otsingu tulemuste tippu. Need on tegurid, mis olid, on ja jäävad ka tulevikus kodulehe optimeerimise alustaladeks.

Alusta algusest – sisust, lehe struktuurist, kiirusest ja autoriteetsetest linkidest!

Kui soovid, et sinu koduleht oleks SEO jaoks maksimaalselt optimeeritud, võta meiega ühendust – aitame sul astuda järgmise sammu oma digitaalse kohaloleku tugevdamiseks!

TASUTA E-RAAMAT

KUIDAS OLLA OMA KONKURENTIDEST KÕRGEMAL  –  SEO MIS TOIMIB

14 osast koosnev sisukas SEO ülevaade, mis sisaldab hulgaliselt praktilist informatsiooni. Jagame Sinuga samm-sammult juhiseid, kuidas ALUSTADA SEO ja linkide ehitamisega ja oma kodulehte tõhusalt optimeerida. t

Soovid uut kodulehte?