Kas pole nii, et ettevõtjatena otsime seda omataolisust ehk USP’i (Unique Selling Point – unikaalne müügiargument), aga oma tegevusi planeerides lähtume liigagi sageli sellest, mida on kogu aeg tehtud või mida teised teevad?
Fakt on see, et jäädes oma harjumuspäraste plaanide juurde, on tänapäeva laialdases infomüras väga keeruline efektiivselt konkurentidest eristuda.
Loodetud eesmärkide saavutamine muutub aina suuremaks väljakutseks. Sa võid ju panna pandabeebi must-valgete kassipoegadega samasse karpi, aga panda jääb pandaks ja kassipojad kassideks. Kuidas aga siis olla ettevõtte kõige unikaalsem müügiargument, et kliendid just sinu ettevõtte 2024. aastal meelde jätavad?
Julgus olla “sina ise” oma ettevõtte kirjatükkides, toob välja selle omanäolisuse, millest kõik räägivad ja mis tõstab su esiplaanile.
Kui sisuloome osas haigutab ideedest tühjus, siis võetakse appi Chat GPT. Ent kas oled märganud, et tarbijad on tekstide osas ühtaegu nõudlikud ja teadlikud, suutes kergesti eristada, milline postitus või tekst on tehtud tehisintellekti abiga. Koos trafaretsete emotikonidega, mida ei postitamisel ei tavatseta vähemaks võtta, et selge sisu rohkem esile tuleks.
Tead, miks inimesed sellised tekste ei taha lugeda? Sest need on nii korralikud ja igavad. Päriselt igavad ja päriselt emotsioonitud.
Inimesi kõnetavad eelkõige autentsed lood, kus jagatakse reaalseid kogemusi koos tundmuste ja emotsioonidega. Tavalised, etteaimatavad postitused, mis on loodud vaid selleks, et nädalane sisuplaan täidetud saaks, ei paku samaväärset huvi.
Ei, ära saa valesti aru. Ka meie peame Chat GPT-st lugu. Loomulikult on see väga hea töövahend, kui seda meistri tasemel kasutada. Sellega saab teha mitmeid huvitavaid asju: küsida küsimusi, genereerida ideid, paluda abi kokkuvõtete tegemisel jne, aga inimlikult isikupäraselt see kirjutada igatahes ei oska. Ja sinu hindamatut päris kogemust sel ka pole. Aga miks on oluline õppida, kuidas inimtundelist sisu toota?
Sest mida rohkem ilmub robotlikku teksti veebi ja sotsiaalmeediasse, seda lihtsam on ettevõttel eristuda ja kliente kõnetada neil, kui on oskus päriselu mõtteid jagada.
Kuidas oma kirjutamisgeenius valla päästa, kuid tunned, et inspiratsiooni leidmisega on raskusi ning tahaks ebakindlusele 1:0 ära teha?
Võib eeldada, et need, kes kirjutamisega iga päev tegelevad, leiavad oma “unikaalse hääle” kiirelt, kuid reaalsus võib olla vastupidine – nende kirjutamisviis on sageli nii mõjutatud teiste stiilist, et nad on kaotanud oma autentsuse. Seetõttu on oma stiili leidmine väljakutse nii kogenud professionaalidele kui ka neile, kes on alles alustanud.
Kuidas esmane hoog sisse lükata?
Siin on 10 nippi, mida saad kasutada nii kaasahaarava sotsiaalmeedia, kodulehekülje, aga ka uudiskirja või reklaami kirja panemisel.
- Isikupärastamine. Kasuta isiklikke lugusid, näiteid ja kogemusi, et tekst oleks lugejale lähedasem ja kaasahaaravam.
- Küsimused. Püstita küsimusi, mis panevad lugejad kaasa mõtlema ja soovi neile vastata. Küsimused tekitavad alati huvi!
- Huumor. Lisades huumorit, muuda teksti kergemaks ja elulisemaks. Inimesed armastavad naerda ja hea huumor jääb meelde.
- Lühidus ja selgus. Ole oma lausetega selge ja lakooniline. Inimesed ei taha lugeda liiga pikki ja keerulisi tekste. Tee oma sõnumid lühidaks ja arusaadavaks.
- Leia vaatenurk. Sinu hääl esindab sind ennast, kogu sinu olemust, mida kirjutades väljendad. Selleks, et su loomupärane sisu ja sügavus kirjutades väljenduks, mõtle alati ka teksti eesmärgile – kas see tekst peaks lõbustama või hoopis midagi õpetama?
- Emotsionaalne side. Loo see kasutades sõnu ja väljendeid, mis kõnetavad inimeste tundeid.
- Kasulikkus. Rõhuta, kuidas sinu toode, teenus või info aitab lugejatel lahendada nende probleeme või täita nende vajadusi.
- Lugude jutustamine. Jutusta lugusid, mis illustreerivad sinu sõnumit ja toovad teksti ellu. Inimesed armastavad kuulata häid lugusid. Hoia meeles, et kõige olulisem on tunda oma sihtrühma ja püüda mõista, mis neid huvitab ja köidab.
- Kokkuvõtted ja pealkirjad. Pane suurepärased kokkuvõtted ja pealkirjad. Enamik inimesi otsustab teksti lugeda pealkirja põhjal, seega tee need haaravaks.
- Kutse tegutsemiseks: Lõpeta tekst kutsega tegutsemiseks. Ärgita lugejaid midagi konkreetset tegema, olgu selleks siis registreerumine, ostmine või jagamine.
Ja kindlasti – ole julge, et minna vastuvoolu.
Näiteks maailmakuulus kirjanik Ernest Hemingway kirjutas oma raamatud ajal, mil domineerisid pikad laused ja keerulised kujundid. Hemingway valis lihtsa keele ja keskendus loo tuumale. Ka sinu ettevõte võib olla ju teerajaja, mitte rutiinis ulpija? Näita teed ning nopi väärikaid eduvilju!
Ja kui vajad kõige selle realiseerimises abi, siis meie loomegeeniused või 1:1-le mentorid on vaid hiirekliki kaugusel. Meil on ainult toimivad lahendused: loome kliente kõnetavat sisu, kodulehti, veebikeskkondi ja digiturunduse kampaaniaid, mille aluseks on strateegiline mõtlemine ja praktilised kogemused.