Kodulehe optimeerimise 5 trendi aastal 2023
Mida on oodata selle teema suurtegijalt Google ning millega oma tegemistes arvestada? Uus digiturunduse aasta 2023 kogub hoogu. Seega on just paras aeg vaadata üle oma digiturunduse eesmärgid ning koos sellega ka kodulehe optimeerimise (SEO) selle aasta trendid, mis teid alanud aastal ees ootavad. Oleme hoidnud silma peal suuremate tegijate blogidel ning nüüd toome teieni mõned olulised tähelepanekud.
Trend 1: Google Ads annab orgaanilisele otsingule järele.
Kui vaadata viimaseid Google’i otsingureklaamide tulu aruandeid, siis näeme selgelt langevat trendi. Näiteks 2022. aasta oktoobris avaldatud aruande kohaselt kasvas Google Adsi tulu ainult 4,25%.
Microsoft Bingi-l l läheb veidi paremini, kuid ka nende tulemused ei näita ühtlast kasvu. Näiteks 2022. aasta oktoobri aruanne näitas vaid 16% kasvu.
Lisaks reklaamitulude vähenemisele, kirjutavad paljud rahvusvahelised turundusblogid, et märksõnade keskmised oksjoni hinnad on samuti langemas. Näeme sama trendi ka oma hallatavatel reklaami kontodel. Võrreldes eelmise perioodiga on mõningate otsingusõnade hinnad langenud isegi pea kolmandiku võrra. Näib, et USA on ainus erand, kus konkurentsi situatsioon pole muutunud.
Viimast teooriat toetab ka üldine majandusprognoos. Kuigi rahanduseksperdid pole kõik sama meelt, domineerib enamasti siiski arvamus, et 2023. aastast saab olema pigem majanduslanguse aasta. Varasemate kogemuste põhjal võib oletada, et tasulised reklaamid on üks esimesi, mida ettevõtted langeva majanduse olukorras vähendavad.
Pessimistlike majandusprognooside kõrval tuleks silmas pidada ka inimtegurit. Nimelt on ka inimesed hakanud vähem klikkima tulemustel, mis on märgistatud reklaamina. Näib, et kasutajaid peavad tasulisi reklaame orgaanilistest tulemustest vähem usaldusväärseks (tasuline = vähem usaldusväärne). See võib olla ka üks oluline põhjusi, miks Google kavatseb asendada märgistuse “Reklaam”(Ad) sõnaga “Sponsoreeritud”(Sponsored).
Lisaks võib tasuliste reklaamide populaarsuse vähenemine anda märku tõsiasjast, et ettevõtted pingutavad järjest rohkem orgaanilise otsingu edu saavutamise nimel. Teisisõnu, kodulehe optimeerimine (SEO) on endiselt oluline teema.
Meie soovitus:
Leidke võimalusi oma kodulehe paremaks optimeerimiseks, sest hästi optimeeritud koduleht toimib ka siis, kui tasulisi reklaame pole võimalik kasutada.
Enne kui loobute tasuliste reklaamide kasutamisest, veenduge oma reklaamide efektiivsuses. Vaadake oma reklaamikampaaniad hoolikalt üle või kaasake selle valdkonna spetsialistid, sest märksõnade langustrend võib olla just Teie võimalus teha paremaid tulemusi.
Trend 2. Esiletõstetud väljavõtted ja null kliki tulemused
Isegi kui tasulised reklaamid kõrvale jätta, areneb kodulehtede optimeerimine (SEO) pidevalt edasi. Peaksid kindlasti järgima uusimaid SERP (Search Engine Results Page – otsingumootori tulemuste lehekülg) trende, et orgaanilises otsingus karmis konkurentsis pinnal püsida. Lisaks on oluline jälgida Google’i regulaarseid uuendusi, mida muudetakse ning kuidas..
Kindlasti tuleks arvestada null kliki tulemustega (Zero Click Searches), sest üha enam saavad otsingu teostajad oma küsimusele vastused otse otsingulehelt. See võib tuleviku vaates osutuda oluliseks võimaluseks, sest null klikiga otsingute osakaal suureneb.
Meie soovitus:
Kuna Google kasutab null kliki tulemustes kuvamisel lehtede struktureeritud andmeid, siis peaksite kodulehe sisu struktuuri vastaval märgistama (näiteks kasutama KKK märgistust (FAQ markup). Loomulikult on siin oluline olla täpne ning asjakohane.
Jälgige, millised märksõnad käivitavad SERP-i funktsioone sagedamini kui teised ning värskendage oma kodulehele sisu nii, et võidaksite rohkem null kliki väljavõtteid.
Trend 3. Asjatundlikkus, autoriteetsus ja usaldusväärsus (AAU) jääb endiselt väga oluliseks
Asjatundlikkus, autoriteetsus ja usaldusväärsus (Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness – EAT) on tänaseks juba igihaljas trend, mis muutub aasta-aastalt aina olulisemaks. Ka 2023. aasta ei saa olema erand. Eriti kui arvestada asjaoluga, et tasulise reklaami populaarsus näitab aeglustumise või isegi vähenemise trendi ning turuosalised keskenduvad järjest enam orgaanilisele otsingule. Samuti teatas Google hiljuti, et AAU- ga arvestatakse (rakendatakse) alati ja igas päringus.
AAU mõjutavad erinevad tegurid, näiteks autorite professionaalsus (originaalsed teadmised), lingid usaldusväärsetele allikatele (näiteks Wikipedia või teemale vastvad kodulehed) jne. Valdkonna ekspertide ja arvamusliidrite mainimisest on samuti palju kasu. Näiteks kui kirjutate kokandusest ja restoranidest, siis sobib ära märkida restorane või toidublogijaid. Siin sobivad nii kohalikud kuulsused kui ka tegijad laiast maailmast.
Just see trend tõstab pikemas vaates enim kodulehe optimeerimise (SEO) hinda, sest:
Asjatundlike autorite artiklid muutuvad kallimaks. Linkide loomise teenuste hinnad tõusevad. Autoriteetne meedia tõstab tasuliste postituste hinda. SEO teenuseid pakkuvad agentuurid võtavad rohkem tasu.
Ka postitused Google ametlikes kanalitses (Google Helpful Content Update, Spam Updates, and Product Reviews Updates) räägivad selgelt, mida Google kodulehtedel olevast sisust otsib. Otsitakse sisu, mis aitab leida kasutajatel oma küsimustele võimalikult asjakohaseid vastuseid. Otsitakse enamat kui lihtsalt ümber sõnastusi sellest, mida kõik juba kirjutavad. Originaalset sisu ning teadmisi – vaid sellist sisu luues jõuate otsingutes paremate tulemusteni.
Meie soovitus:
Olge leidlikud, järjepidevad ja tähelepanelikud oma sisu loomisel ning brändide arendamisel. Samuti tuleb kasuks aktiivsus oma valdkonna avalikel üritustel, konverentsidel, intervjuudes ning taskuhäälingutes – see kõik aitab teil ja teie brändil kuulsaks saada.
Trend 4. Tehisintellekti (AI) abil loodud sisu liigne kasutamine
Kuna head autorid lähevad kallimaks, püütakse kodulehe leitavuse parandamiseks vajaliku sisuloome pealt võimalikult palju kokku hoida. See muudab aga tehisintellekti abil loodud sisu loomise tööriistad populaarsemaks. Isegi kui tehisintellekti kirjutatud sisu muutuvad iga päevaga paremaks, ei suuda see siiski inimeste loodud täielikult asendada.
Google Search on teada andnud, et AI abil loodud sisu kuulub hetkel auto-genereeritud sisu kategooriasse ja on pigem halb SEO-praktika. Veebilehed, kus leitakse sellist sisu võivad saada Google poolt karistatud.
Meie soovitus:
Kuigi tehisintellektil on omad miinused ning see ei asenda inimesi, saavad nad meid siiski sisu loomisel aidata. Tuleviku eitamine või tehisintellekti täielik ignoreerimine pole siiski enam parim mõte. Võite siiski kasutada tehisintellekti poolt loodud sisu, kuid olge sellega ettevaatlik, et Google teie kodulehte ei karistaks.
Näiteks saab AI abiga luua mingit osa sisust ja siis seda redigeerida – lisada puuduvat teavet või kustutada üleliigset. Nii loob AI teile lisaväärtust ning väldid riski saada Google poolt karistatud.
Samuti saab AI tööriistu kasutada veebilehtede masin lokaliseerimiseks. Aga ka siin on oluline meeles pidada, et masintõlked nõuavad alati käsitsi redigeerimist.
Trend 5. Visuaalne otsing muutub aina populaarsemaks
Oled kindlasti juba kursis Google Lens võimalusega. Kuigi selle funktsiooni kasutamise kiire kasv on viimasel ajal pisut aeglustunud, on see ilmselt “vaikus enne tormi”. Tõenäoliselt on see näiline kasvu rahunemine seotud tehisintellekti täiustamisega, kuna Google soovib uue versioon avaldada võimalikult täiuslikuna.
Eelduseks on muidugi, et Google näeb selgelt teie sisu, pilte ja võib-olla peagi ka videoid. Vaid nii on võimalik neil seda arendada mõistma ja leidma veebist võimalikult sarnaseid objekte.
Seega on kvaliteetne sisu lisamine oluline. Olukorra teeb keeruliseks asjaolu, et kvaliteetne sisu on mahukas ning mõjutab kodulehe laadimiskiirust. See aga võib maksta koha otsingu tulemuste paremusjärjestuses.
Kas siin võiks eeldada, et Google muutub lehe kiiruse suhtes vähem nõudlikuks ja muudab kuidagi oma algoritmi võrdlusaluseid? Kuigi siin tundub olevat mõningane loogika, siis hetkel meil sellele küsimusele veel kindlat vastust pole.
Meie soovitus:
Muutke pildid kindlasti oma kodulehe optimeerimise (SEO) strateegia osaks – parimad tulemused teenuses “Google Images” ei kahjusta kunagi kedagi. Samuti hoolitsege oma kodulehe visuaalse materjali kvaliteedi eest ning arendage välja oma stiil, et eristuda konkurentidest. Tehke ja kujundage oma originaalpildid, selle asemel, et kasutada pildipankade pilte. Jälgige samuti nende kvaliteeti ning suurusi, et need sobiksid erinevate seadme ekraanisuurustega.
Hoidke ennast kursis Google’i CWV (Core Web Vitals) parameetritega. Serveri koormuse vähendamiseks on alati hea mõte seadistada CDN (content delivery network). Samuti on võimalus kasutada Lazy load võimalust.
Kokkuvõtteks
Kodulehe optimeerimine on pidevas muutumises. Kindlasti on veel palju erinevaid uusi trende, mida lisaks nendele viiele jälgida ja ka nende osas ei saa me rääkida Google või mõne muu otsingumootori eest või nimel. Aga üks on asi on 100% kindel, kvaliteet on alati kodulehe optimeerimisel kvantiteedist üle. Seega, ärge jätke oma kodulehte ja selle sisu unarusse.
Investeerige oma kodulehte ning pidage meeles, et erinevalt tasulistest reklaamidest on SEO pikaajaline investeering, mille tulemused püsivad kauem.