Veebilehe optimeerimise (SEO) tegevused – SEO “Checklist” 2022.
Tegevused on jaotatud sisu ja olemuse järgi teemadeks. Nende kõigi tegemine on vajalik, kuid üksiku osa puudumine ei vähenda kindlasti teiste osade väärtust. Oluline on eesmärk ning järjepidevus nende teostamisel.
Mõõdikud
Seadista oma veebilehele Google Tag Manager.
Google Tag Manager võimaldab paigaldada veebilehele erinevaid tüüpe, koode (tags). Näiteks Google Analytics tracking code, Google Analytics events, Google Ads conversions ja Google Ads remarketing tag’id.
Seadista oma veebilehele Google Search Console.
See on asendamatu tööriist oma veebilehe tervisliku seisundi jälgimiseks, probleemide tuvastamiseks ning sageli ka nende koheseks parandamiseks. Saad kiirelt ülevaate märksõnadest, mis toovad teie veebilehele enim inimesi ning millistel võiks olla tuleviku potentsiaali.
Seadista oma veebilehele Google Analytics.
Google poolt pakutav tasuta tööriist on mõeldud kodulehe külastuse ja statistika jälgimiseks. See on vaieldamatult kõige enim kasutatud kodulehe liikluse statistika kogumise ning analüüsimise tööriist. Aitab teil mõista ning analüüsida kodulehe külastajate käitumist.
Mõistmine
Leia märksõnad või fraasid, kuidas klient teie teenust või toodet otsib.
Kõik saab alguse korrektsete märksõnade valimisest. Mõtle hoolega läbi oma toote tugevused ning müügiargumendid. Seejärel leia sõnad või fraasid, millega teie potentsiaalne klient võiks teie tooteid või teenuseid otsida. Nende tekstide ühisosa ehk sõnad või fraasid ongi teie potentsiaalsed märksõnad.
Tuvasta märksõnade või fraasidega tehtavate otsingute mahtu.
Kui olete märksõnad tuvastanud, siis on aeg hinnata nende väärtust, milleks on nende otsimise sagedus. Ehk milliseid märksõnu otsingumootori platvormidel nagu Google või Bing kõige rohkem otsitakse.
Tuvasta märksõnade või fraaside raskusastmed (konkurents).
Konkurents on igal pool, nii on see ka internetis kasutatavate märksõnadega. Tuvastades märksõnade konkurentsi ehk raskusastet, saad valida märksõnad, mis viivad teid kiiremini tippu.
Leia ning võta kasutusele märksõnadega töötamise abivahendid.
Kuna märksõnade leidmine ja analüüs on tavapäraselt aja- ja andmemahukas töö, siis on mõistlik kaasata abivahendeid. Neid leidub internetis seinast seina, erineva kvaliteedi ning hinnatasemega. Näiteks Ahrefs, Moz ning loomulikult ka otsimootorite enda tööriistad.
Lehel tehtav (On Page SEO)
Lisa olulised märksõnad oma veebilehe aadressidesse (URL).
Veebilehe aadress ehk URL võiks sisaldada lehega seotud märksõnu. NB! Aadressi muutmisega olemasolevatel lehtedel ole aga ettevaatlik, selle käigus võite te toimivad lingid katki teha. Kui te ei oska teha 301 redirect suunamisi, siis võite aadresside muutmisega teha rohkem kahju kui kasu.
Hoia oma veebilehe aadressid lühikesed.
Kasuta iga oma veebile aadressis just selle lehega seotud märksõnu. Kindlasti ei tohiks veebilehe aadressid olla liiga pikad või lühikesed. Proovi piirduda kuni 6 sõnaga, seda on umbes 50 tähemärki. Eemalda võimalusel kõik ase- ja sidesõnad: “ja”, “et”, “ning”.
Lisa olulised märksõnad veebilehe SEO pealkirjadesse (Title TAG).
Muuda SEO pealkirjad loetavaks. See on esimene rida, mida klient sinu kohta loeb.
Lisa olulised märksõnad veebilehe META kirjeldusse.
Lisa olulised märksõnad veebilehe sisutekstidesse (META Description).
Kasuta tekstides oluliste märksõnede sünonüüme.
Vähenda lehelt klikkimata lahkuvate külastajate hulka (Bounce rate). Loo sisu, mis köidab teie klienti.
Optimeeri oma piltide suurusi.
Lisa piltidele ALT tekstid.
Loo lehele sisemisi viiteid (Internal links, Inbound links).
Lisa lehele välisviiteid (Link to hootsuite, Outbound links).
Lehest väljapool tehtav (Off page SEO)
Selgita välja oma URL reiting ja DR reiting.
Leia sõpru ja kliente, kes jagaksid teie veebilehe linke oma sotsiaalmeedias, blogis või veebilehel.
Kontrolli, et sinu lehel ei oleks katkiseid linke.
Jälgi konkurente. Milliseid viiteid on nemad oluliste märksõnadega loonud.
Tehke regulaarselt külalispostitusi võimalikult kõrge reitinguga lehtedel.
Leitke võimalus osaleda mõne teie valdkonna “podcast”-is ning kajasta seda hiljem oma lehel.
Proovi leida võimalusi kajastusteks digimeedias.
Tehnilised kodulehe optimeerimise teemad
Paranda kõik veebilehe skaneerimisel leitud vead (Scrawl Errors).
Paranda katkised lingid (Broken links).
Vii oma veeb HTTP protokollilt HTTPS protokollile.
Väldi topelt sisu (Duplicate Content, Canonical URL).
Korrasta suunamised (Bad Redirects).
Tehke oma veebileht nutisõbralikuks (Mobile Friendly).
Parandage oma veebilehe kiirust (Webpage Speed).
Looge XML fail ja edasta see Google Search Console-i.
Kontrolli Robot txt faili olemasolu.
Boonus (SEO)
Alustage regulaarset Reitingu jälgimist.
Alustage oma linkide jälgimist.
Seadistage Bing Webmaster Tool.
Kui teil on kodulehe optimeerimisega seotud küsimusi, siis võtke julgelt meiega ühendust. Anname nõu, suuname, aitame ja kui soovite, siis teeme selle kõik ära kas teiega koos või päriselt teie eest. Meiega saate ühendust võtta: e-post: peeter@digituul.ee või tel. +3725041977
Kui hea on sinu veebilehe SEO? 30 sekundiga saad põhjaliku raporti, mis koosneb pea 30 erinevast elemendist.
Lisa kommentaar