fbpx
29 märts

Veebilehe optimeerimine – SEO tegevuste “Checklist” 2022

Veebilehe optimeerimise (SEO) tegevused – SEO “Checklist” 2022.

Tegevused on jaotatud sisu ja olemuse järgi teemadeks. Nende kõigi tegemine on vajalik, kuid üksiku osa puudumine ei vähenda kindlasti teiste osade väärtust. Oluline on eesmärk ning järjepidevus nende teostamisel.

SEO veebilehe optimeerimine

 

Mõõdikud

Seadista oma veebilehele Google Tag Manager.

Google Tag Manager võimaldab paigaldada veebilehele erinevaid tüüpe, koode (tags). Näiteks Google Analytics tracking code, Google Analytics events, Google Ads conversions ja Google Ads remarketing tag’id.

Seadista oma veebilehele Google Search Console.

See on asendamatu tööriist oma veebilehe tervisliku seisundi jälgimiseks, probleemide tuvastamiseks ning sageli ka nende koheseks parandamiseks. Saad kiirelt ülevaate märksõnadest, mis toovad sinu veebilehele enim inimesi ning millistel võiks olla tuleviku potentsiaali.

Seadista oma veebilehele Google Analytics.

See Google poolt pakutav tasuta tööriist on mõeldud kodulehe külastuse ja statistika jälgimiseks. See on vaieldamatult kõige enim kasutatud kodulehe liikluse statistika kogumise ning analüüsimise tööriist. Aitab sul mõista ning analüüsida kodulehe külastajate käitumist.

SEO_Kliendianaluus

Mõistmine

Leia märksõnad või fraasid, kuidas klient sinu teenust või toodet otsib.

Kõik saab alguse korrektsete märksõnade valimisest. Mõtle hoolega läbi oma toote tugevused ning müügiargumendid. Seejärel leia sõnad või fraasid, millega sinu potentsiaalne klient võiks sinu tooteid või teenuseid otsida. Nende tekstide ühisosa ehk sõnad või fraasid ongi sinu potentsiaalsed märksõnad.

Tuvasta märksõnade või fraasidega tehtavate otsingute mahtu.

Kui oled märksõnad tuvastanud, siis on aeg hinnata nende väärtust, milleks on nende otsimise sagedus. Ehk milliseid märksõnu otsingumootori platvormidel nagu Google või Bing kõige rohkem otsitakse.

Tuvasta märksõnade või fraaside raskusastmed (konkurents).

Konkurents on igal pool, nii on see ka internetis kasutatavate märksõnadega. Tuvastades märksõnade konkurentsi ehk raskusastet, saad valida märksõnad, mis viivad sind kiiremini tippu.

Leia ning võta kasutusele märksõnadega töötamise abivahendid.

Kuna märksõnade leidmine ja analüüs on tavapäraselt aja- ja andmemahukas töö, siis on mõistlik kaasta abivahendeid. Neid leidub internetis seinast seina, erineva kvaliteedi ning hinnatasemega. Näiteks Ahrefs, Moz ning loomulikult ka otsimootorite enda tööriistad.

veebilehe seo tegemine on page

Lehel tehtav (On Page SEO)

Lisa olulised märksõnad oma veebilehe aadressidesse (URL).

Veebilehe aadress ehk URL võiks sisaldada lehega seotud märksõnu. NB! Aadressi muutmisega olemasolevatel lehtedel ole aga ettevaatlik, selle käigus võid sa toimivad lingid katki teha. Kui sa ei oska teha 301 redirect suunamisi, siis võid sa aadresside muutmisega teha rohkem kahju kui kasu.

Hoia oma veebilehe aadressid lühikesed.

Kasuta iga oma veebile aadressis just selle lehega seotud märksõnu. Kindlasti ei tohiks veebilehe aadressid olla liiga pikad või lühikesed. Proovi piirduda kuni 6 sõnaga, seda on umbes 50 tähemärki. Eemalda võimalusel kõik ase- ja sidesõnad: “ja”, “et”, “ning”.

Lisa olulised märksõnad veebilehe SEO pealkirjadesse (Title TAG).

Muuda SEO pealkirjad loetavaks. See on esimene rida, mida klient sinu kohta loeb.
Lisa olulised märksõnad veebilehe META kirjeldusse.
Lisa olulised märksõnad veebilehe sisutekstidesse (META Description).
Kasuta tekstides oluliste märksõnede sünonüüme.
Vähenda lehelt klikkimata lahkuvate külastajate hulka (Bounce rate). Loo sisu, mis köidab sinu klienti.
Optimeeri oma piltide suurusi.
Lisa piltidele ALT tekstid.
Loo lehele sisemisi viiteid (Internal links, Inbound links).
Lisa lehele välisviiteid (Link to hootsuite, Outbound links).

Lehest väljapool tehtav (Off page SEO)

Selgita välja oma URL reiting ja DR reiting.
Leia sõpru ja kliente, kes jagaksid sinu veebilehe linke oma sotsiaalmeedias, blogis või veebilehel.
Kontrolli, et sinu lehel ei oleks katkiseid linke.
Jälgi konkurente. Milliseid viiteid on nemad oluliste märksõnadega loonud.
Tee regulaarselt külalispostitusi võimalikult kõrge reitinguga lehtedel.
Leia võimalus osaleda mõne sinu valdkonna “podcast”-is ning kajasta seda hiljem oma lehel.
Proovi leida võimalusi kajastusteks digimeedias.

Tehnilised kodulehe optimeerimise teemad

Paranda kõik veebilehe skaneerimisel leitud vead (Scrawl Errors).
Paranda katkised lingid (Broken links).
Vii oma veeb HTTP protokollilt HTTPS protokollile.
Väldi topelt sisu (Duplicate Content, Canonical URL).
Korrasta suunamised (Bad Redirects).
Tee oma veebileht nutisõbralikuks (Mobile Friendly).
Paranda oma veebilehe kiirust (Webpage Speed).
Loo XML fail ja edasta see Google Search Console-i.
Kontrolli Robot txt faili olemasolu.

Boonus (SEO)

Alusta regulaarset Reitingu jälgimist.
Alusta oma linkide jälgimist.
Seadista Bing Webmaster Tool.

Kui sul on kodulehe optimeerimisega seotud küsimusi, siis võta julgelt meiega ühendust. Anname nõu, suuname, aitame ja kui soovid, siis teeme selle kõik ära kas sinuga koos või päriselt sinu eest. Meiega saad ühendust: e-post: peeter@digituul.ee tel. +3725041977

Kui hea on sinu veebilehe SEO?
30 sekundiga
 saad põhjaliku raporti, mis koosneb pea 30 erinevast elemendist.

Lisa kommentaar

Tee veebilehele kiire analüüs ja saad teada, kuidas see hetkel toimib ning milliseid tegevusi saad teha selleks, et olla otsingumootorites oma konkurentidest paremini leitav!