See on küsimus, mille lahti muukimine on keeruline, aga kindlasti mitte võimatu. Ühtset vastust sellel pole, aga olemas on mõned olulised printsiibid, millest kinnipidamine toob kindlasti parema tulemuse.
Meie meeskonna seniste kogemuste põhjal näib olevat kaks olulist ja põhimõttelist valikut, kuidas lehele saabujatele meele järele olla – stiilne ja praktiline disain ning kaasav ja läbimõeldud sisu. See, kuidas presenteerida veebilehel sisu, määrab ära selle efektiivsuse.
Mõtleme hetkeks veebilehest kui raamatust. Kõigepealt märkab lugeja selle kaant, pealkirja ja alapealkirja. Kui see kõnetab, siis võetakse alles ette tagakaanel olev lühitutvustus. Need osad määravad, kas seda raamatut tasub üldse hakata lugema. Selline on pea kõigi inimeste harjumus/muster, mida korratakse alateadlikult igale veebilehele sattudes.
Kuidas siis ikkagi jõuda parima lahenduseni?
Meie usume, et üks lihtne võimalus on kasutada “Cone” (ing. koonus) printsiipi. Seda järgides peaks olema veebilehe ülaosa ehk päis suure visuaalse mõju ja vähese tekstiga ning veebilehe alaosa vastupidi suurema teksti osakaaluga.
Nii saab külastaja lehele saabudes kõige olulisema info selgelt ja kiirelt kätte ning leheküljel edasi liikudes on ta juba oluliselt rohkem valmis teie pakutavat infot vastu võtma.
Näiteks internetiturunduse tarkvara arendaja Hubspot uuringu kohaselt arvab 46,1% inimestest, et veebilehe disain on olulisim komponent usalduse tekkimisel. Samuti arvas 40% vastanutest, et nad reageerivad tasakaalus teksti ja disaini koosmõjule enam kui lihtsalt tekstilisele osale.
Oluline on jälgida disaini ja teksti tasakaalu oma kõige olulisema sõnumi presenteerimisel. Liiga palju teksti või liigselt toretsev disain teeb sõnumite vastuvõtmise aeglasemaks ning raskemaks. “Cone” printsiibi järgimine näib olevat sama “lolli” kindel nagu meie igapäeva tegemistes laialdaselt toimiv 80/20 printsiip.
Enamus efektiivselt toimivaid veebilehti lähtuvad järgmisest 4 struktuuri osast:
#1. Alusta alati domineeriva pildi, kutsuva pealkirja ja logoga.

Eelnevalt toodud raamatu näitel on kodulehe ülemine osa nagu raamatu kaas. Siin on oluline disain ja pildikeel. Valima peaks alati äri kõige paremini iseloomustavad pildid ja disaini elemendid. See määrab ära, millise emotsiooni saabujates tekitame. Oluline osa on ka sinu ettevõtte logol. Milliseid väärtusi, stiili, kvaliteeti see kannab või sinu potentsiaalsele kliendile edasi annab. Pildile tuleks kindlasti lisada ka selge tekstiline sõnum. Oluline on valida disainile vastav menüü lahendus. See vajaks kindlasti rohkem tähelepanu, kui esmapilgul tundub. Kõigi nende osade koosmõjust sõltub, kas kodulehele saabunud külastaja jätkab või lahkub.
#2. Tõsta esile oma kõige olulisem toode, teenus või veebilehe eesmärk. See on nagu sinu “raamatu” alapealkiri.

See osa sinu veebilehest on õige koht oma parima pakkumise tegemiseks. Selleks hetkeks on veebilehe külastajas tekkinud huvi ning nüüd on ta valmis tutvuma kodulehel pakutavaga. Oluline on jälgida, et disaini elemendid ei varjutaks lisanduva info sisu, kõige olulisemat pakkumist.
#3. Järgmine osa sinu veebilehest võiks või isegi peaks ahvatlema külastajat tegutsema.
See osa veebilehest on sinu raamatu tagakaas. See, kus külastaja on jõudnud alateadliku äratundmiseni, et kodulehe sisu on talle huvitav, vajalik ning usaldusväärne. Nüüd soovib ta saada kinnitust, seda veendumust, et siin pakutav on talle kasulik ning vajalik. Nüüd on oluline pakkuda talle võimalusi tegutsemiseks. Võimalust osta, teha broneeringut päringut vms.
Kuigi külastaja on avatud suuremale hulgale informatsioonile on oluline hoida põnevust. Pakkuda nn. “isuärataja”, mis viib külastaja teie vastupandamatu pakkumise juurde. Jäta põnevam sisu sinna, kuhu sa külastaja suunad.
#4. Paku lühike kokkuvõte või midagi muud, mis seostub sinu väärtuspakkumisega.
See on osa sinu veebilehest, kus saad pakkuda kergemat infot, lisasid või muud sellist kergemat infot. Näiteks klientide ostukogemus, kontaktinfot või muud sarnast. See lehe alumine osa võiks olla võrreldav raamatu sisukorraga. Nende presenteerimisel aga jälgi “Cone” põhimõtet, vähem disaini ja rohkem sisu.
Kas “Cone” printsiip võiks igale veebilehele sobida?
Parim viis “Cone” printsiibi toimivusest on vaadata avalehe põrkemäära (ing. bounce rate). Ehk siis külastajate hulka, kes lahkuvad veebilehelt või maandumislehelt ühtegi klikki tegemata. Seda saad teha väga edukalt Google Analytics-i abil.
Põrkemäära mõjutavad väga erinevad tegurid, kuid üks suuremaid põhjuseid on ikka kehvasti organiseeritud ja segases sisus või ebaproportsionaalses disainis. Külastajad ei leia soovitud infot, muutuvad kärsituks ning lahkuvad. Kodulehe külastajad teevad tavaliselt oma otsuse silmapilkselt, just seepärast ongi oluline selgus ja tasakaal.
Kui sinu kodulehe eesmärk on panna külastaja süvenema ja lugema sinu kodulehel olevat toote ja teenuste infot, mis lõppeks sinu poolt pakutava ostmisega, siis on see printsiip sulle kindlasti kasulik tööriist.
Kodulehe tegemine vajab hoolikat järgelemõtlemist, eesmärgistamist, planeerimist ja siis põhjaliku ning professionaalset teostust. Vaata kuidas meie seda teeme SIIT
Kui hea on sinu veebilehe SEO? 30 sekundiga saad põhjaliku raporti, mis koosneb pea 30 erinevast elemendist.
Lisa kommentaar