kodulehe_optimeerimine_seo_google_trends
21 sept.

Miks on Google Trends vajalik tööriist?

Miks on Google Trends vajalik tööriist?

Kui oled kokku puutunud märksõna reklaamidega (näiteks Google Ads) või kodulehe optimeerimisega (SEO), siis ilmselt tead , et otsimootorites tehtavad päringumustrid on pidevas muutumises. 

Muutuvad otsingu tegijate otsimise harjumused (märksõnad või fraasid), ootused (millist vastust oodatakse), aga ka tulemused regiooniti (kus otsing tehti) ja ajahetkest sõltuvalt (millal otsing tehti). 

Seepärast vajamegi märksõnatööriista, mis aitaks tuvastada otsingumahu variatsioone ja aitaks ilma suurema vaevata võrrelda sünonüümseid päringu trende.

Google Trends – tööriist, mis ütleb millal, kuidas ja kus ning milliste märksõnadega inimesed sinu teenust või toodet otsivad.

Näiteks kui võrrelda otsinguid “puhastusvahendid” ja “koristusvahendid” näeme, et esimest otsitakse kordades rohkem (85% vs 15%). See teadmine aitab näiteks puhastusteenustega tegeleval ettevõttel otsustada kumbale märksõnale oma kodulehe optimeerimise protsessis keskenduda.

kodulehe_optimeerimise_tööriist_google_trends

Või, et otsingusõnaga “majutus” tehakse päringuid selgelt suvisel perioodil rohkem ning enim otsinguid tehakse Hiiumaal. Jah, perioodi puhul võib see olla ka intuitiivselt tunnetatav, kuid Google Ads kampaania täpsemaks planeerimiseks vajad kaugelt enam kui oletusi. 

Või kui kirjutate näiteks Hiiumaale reisimise teemal, on võimalik teada saada, millal on kõige parem sellist sisu avaldada.

Google Trends kasutamise plussid 

Kokkuvõtteks?

Google Trends on sulle abiks nii kodulehe optimeerimisel (SEO) kui ka Google Ads kampaaniate planeerimisel. Lisaks kõigele on selle tarkvara kasutamine täiesti tasuta.

Hakka kohe peale – edukat märksõnade analüüsimist! 

Lisa kommentaar

Digituul