Digiturundus on keeruline ”masin”, millel on palju muutuvaid detaile ja osi. See toob kaasa palju väljakutseid ning arusaamatust sellest, mis tegelikult tulemusi ja kasumlikkust juhib.
Enamik meist peab turundust lihtsalt loominguliseks ettevõtmiseks. Tegelikkuses on turundus pigem protsess kui loominguline pingutus. Loomulikult on ka loovusel oluline osa aga ilma õigete protsessideta on prognoositavate tulemuste saavutamine peaaegu võimatu.
Digiturunduse tulu ning tulemuste maksimeerimine eeldab kindlasti kahe protsessi olemasolu: katsetamist ja optimeerimist.
Katsetamine – aitab teil välja selgitada, mis töötab.
Optimeerimine – võimaldab turundusest maksimumi võtta.
Need kaks protsessi koos on aga iga digiturunduse eduloo aluseks. Ühe või siis mõlema puudumine muudab, aga kõik jõupingutused turunduses ebapiisavaks või siis täiesti kasutuks. Ometi ei pööra enamik turundajaid kummalegi tegevusele piisavalt tähelepanu.
Katsetamine
Loo erinevaid reklaame, maandumislehti ja müügitunneleid, testi ning uuri välja, mis just teie teenuse või toote puhul töötab. Katsetamine on võimas tööriist, mida iga turundaja peaks kindlasti kasutama.
Turunduses ei tea keegi tegelikult, mis töötab. Ei teie ega teie meeskond, müügiosakond, agentuurid või klient ei tea seda absoluutset tõde. Isegi kui mõni asi mõnes teises kampaanias töötas, saabub tegelik teadmine ikka alles peale katsetamist.
Peamine põhjus on tänapäeva maailma kiire muutumine. Muutub tehnoloogia, konkurentsi situatsioon turul, klientide harjumused ja ootused. Kõik need muutused muudavad turundaja töö põnevamaks, aga ka keerulisemaks.
Katsetamata ei saa me teada ja kui ei tea, siis ei taba ka märki. See on sama hea, kui mängida noolemängu silmad kinni, lootes lihtsalt midagi tabada. Testimine, aga annab meile teadmised, mis viivad meid noolemängu lauale lähemale ning märki mitte tabamine muutub pea võimatuks.
Katsetamise abil jõuame alati kindlalt paremate tulemusteni ja suuremad konversioonimäärad, madalamad kulud, suurem ROI ning tulu on pea alati garanteeritud.
Loomulikult on siin oluline mõista, et paremad tulemused on testimise kõrvalsaadus, mitte peamine eesmärk. See võimaldab koguda andmeid, et siis optimeerimise kaudu parandada loodu efektiivust.
Optimeerimine
Kui katsetamine on olnud edukas, on järgmine samm optimeerimine. Protsess, mis aitab tulemuslikud lahendused muuta efektiivsemaks. Võimaldades vähendada ressursse ja maksimeerida turundustegevuste kasumlikkust.
Optimeerimine on samavõrd oluline protsessi osa, kui katsetamine. See on igati loogiline jätk, kuid ometi keskendume sageli turunduses pigem uute lahenduste loomisele. Sisu loomine, kampaaniate käivitamine on lihtsalt põnevam tegevus kui olemasoleva efektiivsemaks muutmine.
Optimeerimise võimalused ja eelised on ilmsed (kes meist ei tahaks vähemaga rohkem saavutada – kõik tahavad), kuid tegevused ise on keerulisemad. Muutujaid on palju ning nõuavad süsteemset ja järjekindlat tööd, kogemusi ning teadmisi.
Esmalt peaks optimeerimis tegevustes keskenduma valdkondadele(muutujatele), millel on suurim mõju turunduse tulemustele (nt kus kulub kampaanias kõige rohkem raha) või milline sihtleht toimib kõige paremini. Need teadmised aitavad otsustada, mida ja kuidas muuta, et tulemused oleksid veelgi paremad.
Katsetage, muutke, mõõtke ja katsetage jälle, et leida, see mis teie turunduses kõige paremini töötab.
Mõnikord on uute võimaluste leidmine ja muudatuste tegemine lihtne. Näiteks halvasti toimivate reklaamide väljalülitamine. Ilmselge, aga tihti jääb ka selline lihtne asi ajapuudusel tähelepanuta.
Kui lõite oma meiliturunduse jaoks uue sõnumi, mis tõi kaasa suurema reaktsiooni – kirja avati rohkem või tõi see maandumislehele rohkem külastajaid, siis kasutage sama sõnumit oma sotsiaalmeedia sisus, maandumislehtedel või tasulistes reklaamides. Nii muudate kogu kampaania efektiivsemaks. Optimeerimise võimaluste leidmine on tulemuste ja jõupingutuste mõju maksimeerimisel võtmetähtsusega.
Kui te oma digiturundust ei optimeeri, raiskate raha ja jääte ilma võimalustest ning kasumist.
Mõelge lihtsalt, mitu katset te tegite eelmine kuu? Kui palju aega ja ressursse kulutasite oma digiturunduse optimeerimisele võrreldes uute jõupingutuste loomise ja käivitamisega?
Järjepidev katsetamine ja optimeerimine on lausa hädavajalikud efektiivse kampaania ülesehitamisel ning selle efektiivsuse maksimeerimisel.
Edukamad turundusmeeskonnad investeerivad eksperimenteerimis- ja optimeerimisprotsesside arendamisse. Mida rohkem katsetate ja optimeerite, seda rohkem tulu ja tulemusi teie turundus toodab.
Turundage targemalt, mitte rohkem ja investeerige oma ressursse rohkem optimeerimisse.
Kui hea on sinu veebilehe SEO?
Tee vähem kui 1 minutiga test mis koosneb pea 30 erinevast elemendist.
Social Media Today
Väga mahukas ning sisukas ajaveeb, mis kajastab sõna otseses mõttes kõike sotsiaalmeediaga seonduvat. See on üks enim sotsiaalmeedia maailmapilti avardav ajaveeb, kus leiad värskeimad uudised, ülevaated ja populaarsemad sündumused suhtlusvõrgustikest.
Hubspot Marketing Blog
Digiturundajatele loodud ajaveeb, millest on abi nii väikeettevõtjale, turundusspetsialistile kui ka turundusjuhile. Ühesõnaga kõigile, kes digiturundavad.
Sellest blogist leiad siuturundust, sotsiaalmeediat, kliendikeskse turunduse (Inbound marketing) teemasid ja rohkelt ideid ning inspiratsiooni. Palju praktilisi lugusid, millest on abi digiturunduse või müügi tulemuste parandamisel.
Ahref
Ahref annab lugejale alati värske ülevaate SEO ja kliendikeskse turunduse maailmas toimuvast. Olles maailmas üks parimaid digitaalse turunduse ajaveebe, mida turundajad üle maailma järgivad. Eriti peetakse lugu seal avaldatud statistiliste uuringute kokkuvõtetest.
Ühesõnaga, suurepärane ressurss turundajatele, kes soovivad parandada SEO-d ja kliendikeskset turundust. Palju praktilisi näiteid, põhjalike uuringuid ning teiste turundajate ja digiturunduse valdkonna ekspertide arvamuslugusid.
Neil Patel
Kui rääkida kvaliteetsetest ajaveebipostitustest, siis Neil on esimene inimene, kes pähe tuleb.
Ilmselt sellepärast, et pea iga tema postitus põhjalik ning tublisti üle 3500 sõna. Või siis tema postituste sagedus (Millal see mees kõik selle sisu kirjutab? Tõsiselt…).
Kui nalja kõrvale jätta, eristab Neili teistest võime võtta keerulisi teemasid ja muuta need nii lihtsaks, et igaüks saab neist aru. Lisaks on kõik võimelised peale tema postituste lugemist neid nõuandeid rakendama.
Eduka ettevõtja ja veebiturundajana on Neil-il päris ainulaadne vaatenurk. Ta räägib üheaegselt nii turundaja kui ka ettevõtja vaatenurgast.
Kui hea on sinu veebilehe SEO?
Tee vähem kui 1 minutiga test mis koosneb pea 30 erinevast elemendist.
Lisa kommentaar