Kui te oled turundaja, siis vaatab see teile vastu iga päev.
Ükskõik, mis ülesanne teil parasjagu käsil on. See põrnitseb teid Instagramis, kui seadistad reklaami.
See jõllitab teile vastu Google Docs’is , kui peate lahti kirjutama uue teenuse sisu ja väärtuspakkumise ettevõtte veebilehele.
See vaatab teiega tõtt WordPressis. Ja kuigi Yoast’i plugin annab teile metakirjelduse tähemärkide arvu ette, ei ole see paraku kuigi suur abimees. Vaid hoopis piirang! Masendav.
Üha enam hakkate oma eriala- ja karjäärivalikutes kahtlema. Mõnikord paneb see teid isegi E-maili keskkond hanguma!
Jälle see tühi leht! Jälle need täitmist vajavad lüngad … writer’s block!
Tuleb tuttav ette?
Digiturunduses viivad kõik teed ja ideed sisuturundus tekstini.
Kuidas anda mitmekihilise pakkumise sisu edasi vaid ühe-kahe lausega? Võimatu ju! Kuidas kirjutada kolmeleheküljeline blogipostitus, kui isegi ühte lauset ei tule pähe? Ja mitte lihtsalt lauset … Vaid teksti, mis on:
- kirjutatud brändi häälega;
- mille sõnum on selge;
- mille üleskutse on tegutsema panev;
- ja mis ei oleks maha kopeeritud konkurendi veebilehelt.
Tühjad read või lorem ipsum. Absoluutselt igal pool. Aga erinevalt teistest väljadest, mis teie ekraanilt läbi käivad, ei ole selle välja juures kunagi väikest i-tähega või küsimärgiga ikoonikest, mis annaks teile nõu, kuidas seda lahtrit täita. Või viiks teid dokumentatsiooni lehele, kust te vastused leiaksid.
Mida siis teha, kui pea on tühi ja loomingulisus pidurdunud?
Erinevad võtted, nipid ja häkid tühja lehe sündroomist üle saamiseks.
Osa turundajaid (neuroturunduse suund) usuvad, et inimene on nagu biomehaaniline seade, keda käivitavad õiged “neuroärritused” ja turunduses tagab edu õigete stiimulsõnade lausumine. Vajutage ainult õigetele nuppudele õiges järjekorras ja rotid tantsivad! Või turundusteksti õige struktuur. Või klikimagnetina toimiv pealkiri. Need praktikad ja soovitused ei ole ju päris kasutud.
Erinevate turundustekstide valemid ja mallid ongi ilmselt kõige praktilisem osa copywriting’u ja sisuloome nippidest, mida blogipostitustes ja koolitustel jagatakse. Paljud soovitavad keskkonnavahetust. Ärge vahtige tühja lehte ja minge lihtsalt jalutama! Tehke uurimistööd internetis. Vaatake, mida välismaa kolleegid teevad. Rääkige oma klientidega. Pikema sisu puhul koosta alapealkirjadest raamistik. Lihtne on ju öelda, et anna endale aega ajurünnakuks ja ideede genereerimiseks, et mõte hakkaks hargnema. Aga kui seda aega ei ole? Sest samal päeval tuleb tegeleda veel jõulukingituste projektiga, osaleda müügikoosolekutel, seadistada reklaame, saata välja uudiskiri ja koostada eelmise nädala tulemuste raport?
Tõhus turundus on midagi enamat kui valemid ja pealkirjad.
Me ei usu, et mõned lihtsad häkid võiks olla võluvits heaks sisukirjutajaks saamisel. Või et turundaja üldse peaks otsast lõpuni kõigi ülesannetega üksi ja ise hakkama saama. Igal turundajal võiks olla võrgustik, kellel on spetsiifilised teadmised ja oskused, et saavutada võimalikult tõhusaid tulemusi.
Oleme Teie jaoks olemas!
Olge hoitud.
Selle postituse autor on meie koostööpartner, copywriter, sisukirjutaja ning sisustrateeg Tiina Nuum.
Kui hea on sinu veebilehe SEO? 30 sekundiga saad põhjaliku raporti, mis koosneb pea 30 erinevast elemendist.
Lisa kommentaar