7 asja, mis teevad ühe maandumislehe päriselt heaks
Maandumislehtedel on tänapäevases digiturunduses oluline roll. Need aitavad meil fokusseeritud sisu ja graafiliste elementidega panna lehele saabunud külastajad tegutsema. Kõikidel sellise eesmärgiga loodud maandumislehtedel on alati kindel struktuur, sisu ning disain. Loomulikult võib see olla igas ärivaldkonnas pisut erinev, kuid loogika ning elemendid on alati sarnased.
Kuidas siis ikkagi luua selline maandumisleht, mis tooks ettevõttele kliente ning tulu? Mis on need olulised asjad, mida kindlasti silmas pidada ühe toimiva ja kasumliku maandumislehe loomisel?
1. Struktuur & Disain
Kahjuks ei jõua iga külastaja alati kodulehe lõppu. Seepärast on oluline hoida üleskutset tegevustele kutsuvad elemendid (eng. CTA ehk Call-to-Action) koheselt nähtaval. Need võiksid olla nähtavad juba lehele saabumise hetkel. Lisaks piirata teistele lehtedele navigeerimine.
Näiteks ei ole tavapäraselt maandumislehel menüü riba või kui ka on, siis võimaldab see navigeerida selle sama maandumislehe kindlatele osadele. Struktuur peaks algama vajaduse tekitamisega ja lõppema teie unikaalse pakkumisega, millest on pea võimatu keelduda.

2. Selge ja kaasahaarav pealkiri
Maandumislehe pealkiri peab olema midagi sellist, mis tekitab külastajas vastupandamatut soovi teada saada selle sisust. See peab olema tähelepanu köitev ja vastupandamatu. Näiteks pealkiri „Oleme Eesti parim turundusagentuur” pole kindlasti see, mis enam toimib. Hoopis toimivam pealkiri on „Aitasime oma koostööpartneritel teenida 10 miljonit € kasumit”. Isegi kui, see tundub saabujale alguses pisut suurustav on selles sisalduv kasu ahvatlev.
3. Tegevustele kutsuvad elemendid (eng. CTA ehk Call-to-Action)
Igal maandumislehel on oma eesmärk – panna külastaja tegutsema, ostma, tellima, pärima, alla laadima, jagama oma e-posti vms. Oluline on eesmärk läbi mõelda ja lisada silmapaistev maandumislehe disain. Loodud elemendid peavad olema sarnaselt pealkirjale nähtavad ja vastupandamatud. Parimad tegevusele kutsuvad elemendid on selged, konkreetsed ning märkajas tekitama kasu või ilmajäämise tunde.

4. Klientide tagasiside ja “Case study”-id
5. Sümbolid
Usalduse tekitamiseks võib lisaks eelnevalt mainitud sotsiaalsetele lisadele kasutada ka sümboleid, millel on alateadlik mõju. Näiteks suurendavad usaldusväärsust sertifikaatide või pitseritega sarnased sümbolid, käepigistus,võti, kett või mõni muu tegevus, mis eeldab kaaslase usaldamist. Kõik see loob alateadlikult turvalisemat veebikeskkonda ning aitab külastajal teha otsust tegutsemiseks.

6. Meedia
Maandumislehe pealkiri on üks võimalus, aga ka meedial on siin oma kindel koht ja roll sarnaselt sümbolitele. Ka hästi valitud pildid või läbimõeldud videosisust on maandumislehel abi. Need aitavad edastada sõnumi suurust, sisu ja meeleolu, mida soovite, et teie maandumislehele külastaja saaabudes tunneks.
7. Lehekülje kiirus
Viimane element meie loetelus polegi kindel osa, vaid pigem omadus. See on maandumislehe kiirus. Kiire, funktsionaalne ja hästi toimiv maandumisleht on osa usalduse loomisest. Aeglane leht võib tekitada külastajas ebamugavust ja koos sellega ka alateadlikku usaldamatust teie toote, teenuse või pakkumise osas.

Kokkuvõte
Kindlasti on veel olulisi detaile maandumislehel nagu värvid, õigekiri ning kõigi eelnevalt nimetatud elementide tervik üldiselt. Oluline on kõik need asjad läbi mõelda ennem, kui hakkad looma omale uut maandumislehte. Lisaks on oluline jälgida mida teevad konkurendid kodus kui ka võõrsil ning seda siis veelgi paremini teha.
Lisa kommentaar