5 tasuta SEO tööriista kodulehe märksõnade analüüsimiseks
Kodulehe optimeerimine õigete märksõnadega on ainuke kiirtee õige klientideni.
Kuna internetis on valik suur olevatest tööriistadest, siis panime teile kokku listi saadaval olevatest tööriistadest, mida saad kasutada õigete märksõnade leidmiseks, analüüsimiseks ning seejuures veel täiesti tasuta.
1. Rank tracker
Tööriist märksõnade leidmiseks ja nende kasulikkuse hindamiseks.

Milleks seda kasutada?
Sageli pole kodulehe optimeerimisel (SEO) hästi toimivad märksõnad samad, mis me arvame olevat. Õigete märksõnade leidmiseks tuleb süveneda, koguda andmeid erinevatest allikatest ning analüüsida. Mis on märksõna analüüsi põhiline olemus.
Just selleks ongi – Rank Tracker loodud. Põhjalik ja mugav tööriist, milles on enam kui 20 erinevat tööriista:
- Google’i, Bingi, Yahoo ja Amazoni soovitused;
- Google Adsi märksõnade planeerija;
- Google’i otsingu konsooli (Google Search Console) integreerimine;
- SEO märksõnade andmebaas, mille järgi teie konkurendid järjestuvad;
- Märksõnade ja küsimuste generaator;
Lisaks saate analüüsida iga märksõna liikluse potentsiaali, mis võimaldab keskenduda SEO tegevustes sellele, mis toob kodulehele kõige rohkem liiklust.
Tasuta versioon:
Kuigi sellel on olemas ka suuremate võimaluste ja funktsioonidega tasuline versioon, piisab märksõnade uurimiseks täiesti tasuta versioonist.
2. Google Search Console (Google otsingu konsool)
Võimaldab leida juba toimivate märksõnade kasvupotentsiaali.

Millal kasutada?
Google otsingu konsool (Google Search Console) võimaldab analüüsida oma kodulehel juba toimivaid (SEO) märksõnu.
Selle abil saadud andmed võimaldavad avastada paremaid tulemusi ja võimalusi. Näiteks kui mõni konkreetne veebilehe aadress (URL) juba on teisel või kolmandal lehel, peab otsingumootor (näiteks Google) seda juba mõne märksõna jaoks üsna asjakohaseks. Selle aadressiga(URL-iga) leht võib vajada vaid väikesi muudatusi, et tõusta otsingus esimesele lehele ning tuua oluliselt suuremt liiklust.
Samuti võid avastada, et mõne sinu alamlehe märksõnad ei toimi klikkide arvu poolest just kõige paremini (madala CTR-iga). Nende SERP-osade väike kohandamine või skeemi märgistuse lisamine võib siin imet teha.
Tasuta versioon:
Google Search Console on 100% tasuta märksõnade analüüsmise tööriist.
3. Google Keyword Planner (Google märksõna planeerija)
Võimaldab leida juba toimivate märksõnade kasvupotentsiaali.

Millal kasutada?
Mõne märksõna puhul on tasuline reklaam nii soodne (PPC), et sellega on kasulik teha ka tasulisi otsingureklaame. Samas kallimate märksõnadega on jälle kasulikum panustada kodulehe optimeerimise (SEO) tegevustesse.
Seega on hea jagada olulised märksõnad SEO ja PPC eesmärkideks. Parim koht selliste andmete otsimiseks ja avastamiseks on ilmselt Google Adsi märksõnade planeerija.
See tööriist näitab nii märksõna soovitusi, otsingu mahtusid, kliki hinda, reklaamijate konkurentsi kui ka hooajalisi liikluse muutusi. See võimaldab hinnata ka potentsiaalseid kulutusi tasulistele reklaamidele.
Tasuta versioon:
Google’i märksõnade planeerija on 100% tasuta märksõnade analüüsimise tööriist. Siin peab siiski meeles pidama, et kui te ei investeeri Google Ads kampaaniates piisavalt, siis piirdub teie otsingumahu analüüs vahemikega (mitte täpsete otsingu mahtudega). Täpsemaks otsingumahu analüüsiks võib vaja minna mõnda teist tööriista, näiteks eelnevalt mainitud Rank Tracker-it.
4. AnswerThePublic
Populaarsete küsimuste ja vastuste kaudu märksõnade otsimise ning häälotsingu optimeerimise tööriist.

Millal kasutada?
Tänaseks mõistab mõistab Google loodud tehisintellekt juba päris hästi inimeste loomulikku keele kasutust. Seepärast on otsingu teostajad harjunud oma otsinguid sõnastama küsimustena, mitte eraldi sõnadena. Selle muutuse ja kiire arengu taga on häälotsing.
Seepärast peab kodulehe optimeerimisel looma sisu nii, et see vastaks täpsetele küsimustele. Nii on suurem võimalus jõuda Google’i kuvatavates vastustes (tulemustes) kõrgemale.
Kiireim ja lihtsaim viis oma valdkonnaga seotud populaarsete küsimuste leidmiseks on AnswerThePublic – lihtne märksõnatööriist, mis kombineerib sinu peamised märksõnad erinevate küsisõnadega (nagu kes, mis, miks jne).
Koos küsimustega saate lisaks ka märksõna ideid, “sõnade kombinatsioone” (algne märksõna kombineeritakse mõne teise märksõnaga) ja „võrdlusi” (nt „teie märksõna vs mõni teine märksõna”).
Tasuta versioon:
AnswerThePublic on 100% tasuta märksõna generaator
5. Google Trends
Erinevate märksõnade kasutus trendide avastamiseks.

Millal kasutada?
Igaüks, kes tegeleb asukoha põhise märksõna uuringutega, teab, et otsingumustrid on piirkonniti väga erinevad.
Google Trends on just selline, tööriist, mis aitab meil tuvastada ajas muutuvaid asukohapõhiseid otsingumahu variatsioone. See võimaldab meil võrrelda ka sünonüümseid päringuid.
Teine oluline aspekt on märksõnade hooajaline järgimine ning võimalus ennustada, kuidas üks või teine märksõna kõrg- või madalhooajal toimib.
Tasuta versioon:
Google Trends on kõigile vabalt ja 100% tasuta kasutatav. märksõna generaator.
Kokkuvõtteks
Veebilehe optimeerimine (SEO) algab õigete märksõnade valikuga. Ja seda olenemata Sinu optimeerimise eesmärkidest või valdkonnast. Märksõnade analüüs loob eelduse SEO märksõnade valimine teie SEO kampaania aluse ja kohandab selle suunda. Seetõttu peaksite kindlasti oma SEO tööriistakomplekti lisama mõne tasuta ja hõlpsasti kasutatava tööriista.
Lisa kommentaar